FANDOM

Pogoda Edytuj

Pogoda (ang. weather) jest atrybutem każdej planety i zależnie od jej typu może być różna. Pogoda jest zależna od temperatury planety i biomu, który na planecie występuje. Deszcz, wiatr i śnieg powodują większy spadek temperatury ciała gracza.

Pogoda pasywna (nie mająca wpływu na gracza):

  • deszcz pyłu
  • pogodnie
  • mżawka
  • żar
  • mgła
  • świetlisty deszcz
  • przyziemna mgła
  • ulewa
  • deszcz
  • śnieg
  • pył kosmiczny
  • burza

Pogoda aktywna (mająca wpływ na gracza np. zadaje obrażenia lub obniża temperaturę ciała)

  • kwaśny deszcz
  • kwaśna burza
  • kwaśna ulewa
  • zamieć śnieżna
  • grad i gradobicie
  • deszcz meteorów
  • burza piaskowa
  • katastrofa kosmiczna (deszcz metalowych części)
  • wichura

Wiatr Edytuj

Wiatr jest czynnikiem wpływającym na kąt opadów (deszczu, śniegu itp.)

Pogoda pasywna Edytuj

Pogodnie Edytuj

Jest podstawowym typem pogody, występuje na każdym typie planety i na każdym poziomie planety. Nie ma żadnych efektów pogodowych.

Mżawka i deszcz Edytuj

Mżawka i deszcz są opadami kropli wody. Mżawka jest najsłabszym opadem, deszcz jest opadem średnim.

Ulewa i burza Edytuj

Ulewa jest największym opadem. Podczas ulewy, nierówności terenu ograniczone ściankami wypełniają się wodą tworząc baseny (różnego rodzaju kałuże i jeziorka w zależności od długości opadu). Wszystkie źródła ognia niszczą się, jeśli są w zasięgu opadu (piece, ogniska, pochodnie itp.) Burza jest typem ulewy, podczas której można obserwować pioruny.

Meteo.jpg

Świetlisty deszcz

Śnieg Edytuj

Śnieg jest odpowiednikiem deszczu i występuje na planetach o niskiej temperaturze. Spadając gromadzi się on na powierzchni planety.

Deszcz pyłu Edytuj

Deszcz pyłu jest typem pogody występującej w biomie magmowym i wulkanicznym. Obserwować możemy wtedy pył spadający z nieba, który gromadzi się na powierzchni planety.

Świetlisty deszcz Edytuj

Świetlisty deszcz jest opadem małych świecących obiektów kosmicznych spadających z nieba. Nie kumuluje się w basenach.

Mgła i przyziemna mgła Edytuj

Zar.jpg

Żar niszczący śnieg

Mgła ogranicza widoczność gracza i znacznie zmniejsza widoczność tła. Znaleziona została w biomie leśnym, trawiastym, na sawannie i w dżungli.

Żar Edytuj

Żar jest palącym się tłem i nie wyrządza krzywdy graczowi. Może jednak wyrządzić szkody drewnianym i śnieżnym konstrukcjom. Znaleziono go w biomie leśnym, magmowym i wulkanicznym.

Pył kosmiczny Edytuj

Pył kosmiczny jest rodzajem palącego się pyłu. Znaleziono go w biomie jałowym (ang arid biome), magmowym, wulkanicznym i na sawannie.

Pogoda aktywna Edytuj

Kwaśny deszcz, burza i ulewa Edytuj

Kwaśne deszcze podczas opadów powodują czasowe małe obrażenia od trucizny tak długo, jak długo gracz ma kontakt z kroplami kwaśnego deszczu. Podczas kwaśnej burzy, tak samo jak zwykłej burzy widoczne są pioruny, natomiast podczas kwaśnej ulewy, tak jak podczas ulewy, tworzą się baseny, lecz wypełnione kwasem.

Zamieć i śnieżyca Edytuj

Zamiec.png

Zamieć śnieżna z gradem

Zamieć i śnieżyca charakteryzują się dużym opadem śniegu i ograniczoną widocznością spowodowaną opadami śniegu. Powodują także obniżenie temperatury planety. Występują na arktycznych i śnieżnych biomach oraz w tundrze.

Grad Edytuj

Opadu gradu są charakterystyczne dla arktycznego i śnieżnego biomu oraz dla tundry. Spadające niebieskie kule gradu zadają obrażenia graczowi.

Deszcz meteorów Edytuj

Deszcz meteorów można podzielić na dwa typy:

  • deszcz małych meteorów
  • uderzenie wielkiego meteoru

Deszcz małych meteorów jest opadem małych kulistych meteorów, które uderzając w ziemię niszczą teren w formie małego półkolistego wgłębienia głębokiego na 2-3 kratki. Pozostawiają po sobie meteoryt (ang. meteorite rock).

Wielki meteor jest prawdopodobnie najgroźniejszą naturalną katastrofą na planecie. Trafiając w gracza zabija go na miejscu, a gracz będący w zasięgu eksplozji otrzymuje dużą ilość obrażeń. Podczas uderzenia w ziemię powoduje wielki wybuch, podczas którego niszczone są lekkie obiekty, dekoracje, meble i obiekty naturalne (drzewa, baseny, zwierzęta) w promieniu uderzenia. Po uderzeniu tworzą się odpryski mniejszych meteorów, które działają w ten sam sposób co małe meteory. W miejscu uderzenia tworzą się skupiska meteorytu (ang. meteorite rock). Zdarzają się również uderzenia większej ilości dużych meteorów, co zwiększa szanse na śmierć gracza podczas uderzenia.

Burza piaskowa Edytuj

Piaskowa.png

Burza piaskowa

Burza piaskowa występuje w biomach jałowych (ang. arid biome), suchych (ang. barren biome), na pustyni oraz na sawannie. Zadaje pojedyncze małe obrażenia graczowi oraz zmniejsza widoczność terenu.

Wichura Edytuj

Wichura jest typem wiatru o dużej sile. Latające podczas wichury obiekty mogą uderzać w gracza zadając obrażenia. Znaleziono ją w leśnym i trawiastym biomie oraz na sawannie.

Katastrofa kosmiczna Edytuj

Kat kosmiczna.gif

Spadające metalowe fragmenty

Podczas katastrofy kosmicznej na planetę spadają odłamki różnych przedmiotów. Może lub nie musi być niebezpieczna. Występuje w leśnym i trawiastym biomie, na sawannie, w dżungli i na księżycu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki