(Starbound jest aktualnie w trakcie Bety, więc jest wiele rzeczy, które się pojawią lub zmienią)

Początki w Starboundzie mogą wydawać się przytłaczające, jednak po krótkim czasie, po tym jak wstaniesz na własne nogi cały, wielki Kosmos stanie dla ciebie otworem!

Tworzenie postaciEdytuj

Na początku gry przystępujesz do tworzenia postaci. Wybierasz jedną z sześciu ras:

Po wybraniu rasy postaci, możesz zmienić jej włosy, kolor ubrań i osobowość (poza, jaką twoja postać przyjmuje, kiedy stoi).

Imię, które wybierzesz dla postaci pojawia się w grze i kiedy wybierasz swoją postać w menu głównym gry. Po ukończeniu kreacji postaci w końcu możesz przejść do Uniwersum Starbounda!

Pierwszy dzień

Pierwsze pięć minut gry ogranicza się do wykonywania instrukcji, jakie zaleca nam tutorial, pod postacią wątku fabularnego. Najpierw poinformuje on cię, aby zebrać przedmioty ze składziku na statku kosmicznym. Następnie otrzymasz polecenie, aby użyć teleportu.

Teraz znajdujesz się na powierzchni twojej własnej planety !

Będziesz potrzebował chwili, aby rozejrzeć się po otoczeniu. Rozejrzyj się za drzewami i surowcami. Miej wyekwipowany miecz, aby być przygotowanym na atak jakiegoś obcego . Zacznij od ścięcia drzewa, za pomocą Manipulatora Materii . Ten proces jest powolny, jednak każdego dnia powinieneś zdobywać coraz to lepsze wyposażenie.

Następną rzeczą, w którą powinieneś się zaopatrzyć na początku to brukowiec . Jest szary i występuje powszechnie, często niedaleko złóż takich jak miedź , czy węgiel . Ponownie do jego zebrania użyj Manipulatora Materii. Jeśli nie możesz znaleźć kamienia, spróbuj wkopać się w głąb ziemi.

Wkrótce zacznie robić się ciemno i jest także bardzo możliwe, że zacznie padać deszcz. Żeby przeżyć pierwszą noc najlepiej zbuduj małą lepiankę, lub wkop się w ziemie, abyś mógł przeczekać tam noc. W nocy temperatura twojej postaci spada i powinieneś rozpalić ognisko , aby się przy nim ogrzać i przyrządzić jedzenie , jeśli udało ci się jakieś zdobyć. Jeśli nie masz odpowiednich składników, to spróbuj zrobić pochodnie . Gdy temperatura ciała twojej postaci spada lub rośnie na ekranie pojawia się pasek, który wyglądem przypomina termometr.

Podstawowe wytwarzanie

Teraz, kiedy temperatura ciała twojej postaci jest pod kontrolą możesz zacząć wytwarzać przedmioty. Najpierw, przede wszystkim powinieneś zrobić z drewna deski , klikając na klawiaturze C i wybierając w okienku frazę Wooden Planks. Aby stworzyć stół warsztatowy potrzebujesz 35 desek. Kiedy będziesz miał ich wystarczająco, pasek z napisem Crafting Table zaświeci się.

Więcej z Fandomu