FANDOM

Na sam początek, wszyscy, którzy nie posiadają absolutnie żadnych umiejętności edytowania wiki, czy pisania artykułów. Przeczytać to i się stosować, albo won. Wiki może i jest "organizacją charytatywną", zbierającą ludzi z dobrymi chęciami, ale jeśli oprócz nich nie posiadacie żadnych umiejętności, to jedynie będziecie działać na nerwy ludziom, którzy będą musieli poprawiać po was robotę.

Jak pisać

  1. Nie wstawiamy emot. To nie jest blog, forum ani czat. To jest Wiki, wymagany jest ton oficjalny.
  2. Nie piszemy własnych przemyśleń, przypuszczeń. Ponownie. To jest Wiki, nie wasz blog. Chcecie porozmawiać na temat jakiegoś artykułu? To macie coś takiego jak „Dyskusja" od tego.
  3. Nie podpisujemy się. To możecie robić w dyskusjach, poradnikach, przy szablonach jakie zrobicie. Nie w artykułach o grze. Będzie to wprowadzało zamęt, utworzy się chora rywalizacja byleby tylko być znanym i wszędzie podpisanym. Dlatego właśnie, nie podpisujemy się.
  4. Umiejętność posługiwania się językiem polskim jest wymagana co najmniej na poziomie średnim. Więc albo co najmniej skończyłeś gimnazjum, albo jesteś osobą światłą, oczytaną i wiesz jak się owym językiem odpowiednio posługiwać.
  5. Jeśli coś było na innej Wiki i chcecie to dodać, ale nie jesteście tego pewni, spoko. Wstawcie „(?)” w tym miejscu. Żadnych „(nie jestem pewien)”, „(proszę o sprawdzenie)”. Ten znak zapytania wystarczy, będę wiedzieć o co chodzi i sprawdzę to.
  6. Jeśli wstawiasz zdjęcia, które chcesz opisać więcej niż paroma słowami, wstaw je z wyrównaniem do lewej. Wszystkie inne zdjęcia wstawiamy z wyrównaniem do prawej, lub w galerii.
  7. Jeśli nie jesteście czegoś pewni, macie jakieś uwagi lub propozycje piszcie do mnie.
  8. Jeśli nie wiecie jak posługiwać się kodem wiki (wyrównania, rozmiar czcionki itp.) piszcie do mnie, lub - wejdźcie na Wikię, włączcie losową stronę i bawcie się "trybem wizualnym", sprawdzając w "trybie źródłowym" jak to wygląda. Wikia jest moja, więc nie musicie się martwić, że ktoś was ochrzani. Tylko nie zapisywać mi tych waszych zabaw.

Na razie to wszystko. Możliwe, że coś tu jeszcze będę dopisywać / zmieniać, ale będę was wtedy o tym informować. Jeśli znajdę artykuł, który nie został napisany wedle tych zasad, to zmienię / poprawię / usunę. Autor takich artykułów dostanie wtedy ostrzeżenie, jeśli sytuacja będzie się powtarzać to taka osoba dostanie tydzień, lub dwa bloka na Wiki. Innymi słowy będzie mogła ją tylko przeglądać. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać poleci następny blok, na miesiąc, itd.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki